Je activiteit bekend maken bij een zo groot mogelijk publiek met een klein budget: daar droomt elke erfgoedvereniging van. In deze praktijkgerichte vorming ontdek je hoe communicatie werkt en welke communicatiekanalen je best inzet om jouw erfgoedactiviteiten te promoten.
Wie is je doelpubliek? Hoe ga je die bereiken? En hoe formuleer je een boodschap die beantwoordt aan hun noden? We geven je naast goede voorbeelden ook de basisprincipes mee voor een wervende communicatie, én een handig overzicht van alle communicatiemogelijkheden op lokaal en regionaal niveau.
Na deze vorming heb je alle handvaten die nodig zijn om jouw erfgoedactiviteit in de kijker te zetten bij je doelpubliek.
Lesgever
Kaat Van der Brempt is communicatiemedewerker bij Histories. Ze heeft al bijna 9 jaar ervaring in marketing en communicatie en weet als geen ander hoe je (digitale) communicatiekanalen inzet met een beperkt budget. Ze studeerde Communicatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel.
Waar en wanneer
9 december 2024 – Van 20u tot 21u30
Online via MS Teams
Voor wie?
Organiseert jouw vereniging een erfgoedactiviteit en wil je deze in de kijker zetten bij een groot publiek? Dan is dit webinar iets voor jou.
Inschrijven
Inschrijven is verplicht en kan tot 24 uur voor de vormingsavond via dit inschrijvingsformulier. Na de vorming ontvang je cursusmateriaal. Voor deze vorming gelden onze annuleringsvoorwaarden.
Meer informatie
Contacteer Kaat Van der Brempt via kaat.vanderbrempt@histories.be.
Organisatie en partners
Dit webinar is een organisatie van Erfgoed in de praktijk. Dit is het gezamenlijk vormingsaanbod van Histories, FARO, Open Kerken en Davidsfonds. In het kader van een aantal evenementen (Erfgoeddag, Open Kerkenweekend, Nacht van de Geschiedenis, …) organiseren we laagdrempelige avondcursussen die je helpen bij de organisatie van de activiteiten die jouw vereniging organiseert voor deze erfgoedevenementen.